Ultrahang terápia

Az ultrahang terápiát kiegészítő kezelésként alkalmazzuk mozgásszervi panaszok esetében. Sérülés utáni gyulladásnál, ín- és szalagsérülés rehabilitációjában egyaránt, izomsérülések esetében, illetve műtét utáni hegszövetek fellazításában használjuk.

Az ultrahang fejet egy transzmissziós géllel közvetlenül a problémás zónára helyezzük. Az erősséget a terapeuta a kívánt eredmény és hatás függvényében állítja be.  A terápia fájdalommentes.

Az ultrahang hullám következtében a szövetben a sejtek rezegni kezdenek, mely egy fajta mikromasszázst eredményez. Hőenergiává alakul át a rezgés mechanikai energiája, mely felmelegedést okoz a szövetek mélyén. Ennek eredményeképpen a vérkeringés és az adott terület oxigén ellátottsága fokozódik, a szövetek ellazulnak, illetve izom-, heglazító és fájdalomcsillapító hatása is van.  A gyógyulási folyamatok felgyorsulnak.

Elektroterápia

Az elektroterápia rendkívül hatékony kezelési módszer, mely tudományos bizonyítékokon alapul. Kiegészítő terápiás kezelésként alkalmazzuk. Gyenge elektromos hullámmal az érző idegeket stimuláljuk.

Az elektromos idegstimulációt fel lehet használni a vérkeringés fokozására, szövetek rehabilitációjára, neuromuszkuláris problémák kezelésére (pl. izmok erősítése, izomgörcsök oldása, izomszövetek lazítása), nyiroködéma kezelésére illetve még a csontszövetek gyógyulására is.

A PhysiOsteo terapeutái a Gymna 400 elektroterápiás eszközt használják, melynek segítségével a problémától függően a legalkalmasabb elektroterápiát választhatják ki és a lehető leghatékonybban kezelhetik a problémát.